اگر می خواهید نمایشگاه برگزار کنید؛

12 دلیل برای ساخت مستند نمایشگاه و رویداد هنری

شاید ده- پانزده سال پیش کسی پیش بینی نمی کرد روزی تهران صاحب بیش از 200 گالری فعال شود و هزاران هنرمند در فضای رو به رشد هنرهای تجسمی با وجود این تعداد گالری به رقابت بپردازند. شما احتمالا گالری دار یا هنرمند یا کیوریتوری هستید که هنگام باز کردن این صفحه از خودتان پرسیده اید چرا باید برای یک نمایشگاه یا یک رویداد تجسمی، مستندِ ویدیویی ساخته شود؟ 

علاوه بر ویدیویی که احتمالا تماشا کرده اید، در اینجا می خواهیم 12 دلیل برای هزینه کردن در این راه را ذکر کنیم. دلایلی که به اطلاع رسانی، آرشیو کردن، بازاریابی و فروش و البته تقویت برند شما ارتباط دارند.


اطلاع رسانی:

1-  شاید بخواهید ویدیو را برای کسانی که در آن زمان در تهران یا ایران نبوده اند بفرستید تا در جریان آن رویداد باشند. و ممکن است آن را به دیگر وبسایت ها، شبکه های تلویزیونی و فستیوال ها بفرستید.

2-  شاید بخواهید ویدیو را زیرنویس کنید و برای غیر فارسی زبان ها بفرستید. (مثلا برای مجله ها و وبسایت های غیر فارسی زبان که به هنر ایران – خاورمیانه و هنر غیر غربی علاقه مند اند.)

3-  و شاید بهتر باشد پرفورمنس ها و حجم ها و ... را از تمام زوایا ثبت کنید و ارایه دهید.

4-  آن را در وبسایت www.coolergallery.ir و شبکه های اجتماعی (یوتیوب، فیسبوک، آپارات، ویمئو، اینستاگرام، تلگرام، توییتر،) منتشر کنید و در دنیای مجازی حضورِ زنده تری داشته باشید.


آرشیو:

5-    شاید بخواهید نمایشگاه هایتان را آرشیو کنید. مثلا یک آرشیو سالانه ی تصویری.
6-    شاید بخواهید گزارش ویدیویی نمایشگاه را ضمیمه ی کاتالوگ چاپی کنید. حتی ممکن است بخواهید یک CD کاتالوگ چند رسانه ای از نمایشگاه یا رویداد بسازید و دنگ و فنگ های چاپ را حذف کرده و به ارشیو اینترنتی بسنده کنید و سبز باشید.
7-    حتما شما و دیگران چند سال بعد به آن ها رجوع می کنید و از رویدادها و آدم ها یاد خواهید کرد.

بازاریابی و فروش:

8-    شاید بخواهید پیش از برگزاری نمایشگاه، در زمان برگزاری و بعد از آن، ویدیو را برای خریداران آثار هنری بفرستید. ممکن است در اصفهان و شیراز، یا در پاریس و لندن مخاطب و خریدار داشته باشید.
9-    شاید به حامیانی که می شناسید قرار کنید تا بخش یا همه ی هزینه های ساخت مستند را تقبل کنند.
10-    و شاید آرشیو سالانه تان را برای فروش به علاقه مندان آماده کنید.


بِرَندینگ:

11-  شاید بخواهید با کمترین هزینه گالری و هنرمندهایتان را بین المللی کنید.
12- ممکن است از یک منتقد دعوت کنید تا روبروی دوربین، درباره ی نمایشگاه یا رویدادی برای مخاطب ها صحبت کنند.

شاید بخواهید مستند نمایشگاهتان را بسازید و منتشر کنید تا هیچ وقت تمام نشوید
و همیشه برگزار باشید! 

اگر این دالایل برای ساخت مستند از نمایشگاه یا رویداد هنری برای شما قابل قبول هستند، می توانید برای مطالعه ی شرایط سفارش و آگاهی از تعرفه ها از طریق صندوق پستی کولرگالری با ما در ارتباط باشید.